top of page
demo-gif-selective.gif

המעבדה לאספות אזרחים מחזור ב'

לאחר ההצלחה של המחזור הראשון, יצא לדרך בסוף 2025 המחזור השני של תוכנית המעבדה לאספות אזרחים ברשויות המקומיות. בשלב ההכשרה לקחו חלק 24 מנהלות ומנהלים מ-18 רשויות מקומיות ומ-5 ארגוני חברה אזרחית. במשך ארבעה מפגשים אינטנסיביים, ובהם גם סמינר דו-יומי, נחשפו המשתתפים לעקרונות השיטה, למתודולוגיות השתתפותיות מתקדמות ולניסיון המעשי שנצבר בהובלת אספות אזרחים בישראל, ורכשו כלים להוביל אספת אזרחים מקומית.

בתום שלב ההכשרה נבחרו חמש רשויות לקיים במהלך שנת 2026 אספות אזרחים בליווי מלא של המעבדה: חבל אילות, אום אל פחם, רחובות, ג'לג'וליה ואשכול רשויות הנגב המערבי: לראשונה תתקיים בישראל גם אספה אזורית המאגדת מספר רשויות מקומיות, בשיתוף האשכול והמכללה האקדמית ספיר.

המחזור השני של המעבדה היה עוד אבן דרך במסע להטמעת אספות האזרחים בישראל. לאט לאט נבנית רשת של שגרירים של השיטה, ברשויות ובארגונים, שמאמינים ביכולתם של תושבים לקחת חלק משמעותי בעיצוב עתיד הקהילות שלהם. כך, צעד אחר צעד, הופכת אספת האזרחים לכלי מעשי ומוכר בשלטון המקומי ובדמוקרטיה הישראלית.

element02_2x.png
WhatsApp Image 2026-06-15 at 10.19.32.jpeg

אספת האזרחים באום אל פחם
בנושא שיפור המרחב הציבורי

בקרוב

element02_2x.png


אספת האזרחים בג'לג'וליה
בנושא שיפור המרחב הציבורי

בקרוב

Screenshot_2026-06-15_143625-removebg-preview.png
element02_2x.png
Rehovot_Logo_2011.svg (1).png

אספת האזרחים ברחובות

בקרוב

חבל אילות לוגו.png

אספת האזרחים בחבל אילות

בקרוב

חבל אילות לוגו.png
element02_2x.png
לוגו אשכול וקטורי.pdf.png

אספת האזרחים
באשכול הנגב המערבי

בקרוב

bottom of page